سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۵:۴۳

مدیرعامل کنسرسیوم پرگس‌:
امضای توافقنامه کرنج تایید عزم پرگس برای حضور در ایران است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل کنسرسیوم پرگس‌ گفت: امضای توافقنامه کرنج نخستین گام در تایید عزم جدی پرگس برای حضور در صنعت نفت ایران است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و‌ به نقل از شرکت ملی نفت ایران، کالین رولی در حاشیه مراسم امضای موافقتنامه توسعه میدان کرنج که عصر روز چهارشنبه، )۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) به امضا رسید،  شرکت ملی نفت ایران گفت: امضای این توافقنامه برای NIOC و پرگس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی با اشاره به حضور ۷ ساله این شرکت در ایران، اظهار کرد: این ارتباط اکنون به مقطعی رسیده است که ثمره آن ایجاد روابط تجاری و توسعه میادین نفتی است و طی چند سال گذشته اتفاقات و تغییرات بسیاری در حوزه روابط میان دو شرکت رخ داده که قابل تامل است. رولی افزود: شرکت ملی نفت ایران و پرگس مذاکرات و همکاری های ارزنده ای را پشت سر گذاشته اند و اکنون برای توسعه میدان کرنج توافقنامه همکاری امضا می کنند.

مدیرعامل پرگس در پاسخ به این سوال که این شرکت به چه میزان تاثیرات تحریم های احتمالی را سنجیده است، گفت: ما هرگز از لغت «نگرانی» در ادبیات تجاری خود با ایران در حوزه انرژی استفاده نمی کنیم بلکه می توان گفت امضای توافقنامه همکاری امروز نخستین گام در تایید عزم پرگس برای حضور در صنعت نفت ایران است. بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس (PERGAS) روز چهارشنبه،(۲۶ اردیبهشت‌ماه) به منظور توسعه و پشتیبانی بهره‎برداری میدان نفتی کرنج در قالب الگوی قراردادی نفتخیز جنوب موافقت‎نامه همکاری (HOA) امضا کردند.

با اجرای کامل این طرح، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام کشور، زمینه های اشتغال گسترده در استان خوزستان ایجاد شده و بازار کار مناسبی به وجود خواهد آمد. از این رو انتظار می‎رود کنسرسیوم پرگس با مدیریت مناسب پروژه و همکاری با شرکت‎ها و سازندگان تجهیزات داخلی و بین المللی، زمینه جذب سرمایه و فناوری‌های لازم در بخش‎های افزایش ضریب بازیافت، شیوه‎های نو حفاری و دیگر بخش‎های ذیربط را ایجاد و برای پیاده سازی آن تلاش کند. در صورت به قرارداد رسیدن موافقتنامه امروز، امکان دستیابی به تولید روزانه حداکثر ۲۰۰ هزار بشکه و تولید تجمعی حدود ۶۵۵ میلیون بشکه طی ۱۰ سال آینده از این میدان فراهم می‎شود که هزینه‌های سرمایه‎ای مستقیم آن معادل ۱۱۶۷ میلیون دلار و هزینه‎های غیرمستقیم معادل ۱۸۷ میلیون دلار برآورد شده است.



  کد خبر : 5341
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :